Sidor

torsdag 28 april 2011

Agilitykurs och en liten Elliotuppdatering

Idag var det upptakten för min och Isoles kurs i agility. Vi hade jättekul. Även om vissa hinder kanske behövde lite mer utförliga förklaringar (som synes ovan), så var Isole väldigt duktig och hon skötte sig exemplariskt. Jag är så stolt över min lilla tös.




Jag avslutar med en liten Elliotuppdatering. Han friskförklarade sig själv redan igår och var väldigt sur idag då han inte fick följa med till skogen. Veterinären sa att han skulle vila ifrån längre promenader i ett par dagar, så i morgon så är han nog redo att följa med igen.

3 kommentarer:

  1. Va roligt. Provade på lite på egen hand med Elsa och hon gillade det massor. Vad kan vara bättre på en agilityplan än en snabb och smidig Whippet? :)

    SvaraRadera
  2. Åh, kul med agilitykurs! Funderar själv på att prova lite mer seriöst med min unga saluki. Hittills har vi mest tränat lydnad och tricks :)

    SvaraRadera
  3. Jag har provat agility några gånger, men då mest lekt runt lite på de olika hindren och tränat kontaktfälten. (Unga dåren tyckte att det var jättekul att hoppa från toppen på A-hindret...)

    Du har helt rätt i att det är Söderhamn jag anmält till, fast, jag vet ännu inte riktigt hur jag ska ta mig dit... Till Borlänge ville jag, men kunde inte. Har dumt nog inget körkort än, så jag får alltid åka kommunalt eller samåka med någon.

    SvaraRadera

BESÖKARE: